Amarantus – dlaczego jest tak popularny?

Amarantus to dość smaczne, bezglutenowe zboże, które w ostatnich latach znacznie zyskało na popularności. Wszystko dlatego, że może poszczycić się znaczącą zawartością witamin i minerałów, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Amarantus jedzą dziś chętnie zarówno dorośli, jak i dzieci. Warto po niego sięgać przy każdej okazji, aby dbać o zróżnicowaną i urozmaiconą dietę. Można zaryzykować stwierdzenie, że to żywieniowa moda, która, w przeciwieństwie do rozmaitych „cudownych diet”, wychodzi na dobre swoim fanom.

Jak wprowadzić amarantus do diety?

Największym problemem z wprowadzaniem do diety nowinek żywieniowych jest to, że nie zawsze wiemy, jak się do tego zabrać. Z czym łączyć nieznane smaki? Można łatwo zniechęcić się do danego produktu, jeśli spróbujemy jeść go w niewłaściwy sposób. Jedną z największych zalet amarantusa jest to, że pasuje niemal do wszystkiego! Ekspandowane ziarna potrafią szybko i skutecznie urozmaicić prosty posiłek. Powszechnie stosuje się amarantus jako dodatek do przekąsek i potraw:

– placuszków i omletów

– ciast, ciasteczek i babeczek

– jogurtów, serków i innych produktów nabiałowych

– sałatek i musów owocowych

Ziarna amarantusa są dość neutralne w smaku, więc można go dodawać zarówno do słonych, jak i słodkich potraw. Jeśli jednak smak amarantusa nam nie odpowiada, a ze względu na jego wartości odżywcze nadal chcemy wprowadzić go do swojej diety, warto początkowo stosować go w niewielkich ilościach. Nikt nie każe nam zajadać się amarantuskami (w najprostszej wersji składniki tych ciasteczek to tylko amarantus i banany – pycha!), ale garść ziarenek dodanych do porannego musli nie powinna drastycznie wpłynąć na smak potrawy.

Dlaczego warto jeść amarantus?

Stwierdzenie, że w ziarnach amarantusa kryje się mnóstwo wartości odżywczych brzmi jak wyświechtany frazes. Poszukujesz konkretów? Wiedz, że amarantus jest bogatym źródłem żelaza. Jak najczęściej powinny sięgać po niego osoby, które borykają się z niedoborem tego pierwiastka. Jeśli amarantus ma być twoim sposobem na wyjście z anemii, pamiętaj, że produkty nabiałowe ograniczają wchłanianie żelaza, a witamina C ma pozytywny wpływ na jego przyswajanie.

Amarantus jest również bogatym źródłem magnezu, więc polecany jest osobom, które cierpią na chroniczne zmęczenie. W literaturze można znaleźć też informacje o jego wysokiej zawartości wapnia. Właśnie dlatego jest tak chętnie wybierany przez wegan, którzy, rezygnując z produktów nabiałowych, muszą szczególnie dbać o odpowiednią podaż tego właśnie pierwiastka. Biorąc pod uwagę jego bogactwo, dobrze wprowadzać go do diety już niemowlętom!

 

Napisz komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *