Atlas do ćwiczeń sposobem na formę i ładną sylwetkę

Szybki tryb życia, nadmiar obowiązków, brak czasu sprawia, że wiele osób rezygnuje z regularnej aktywności fizycznej. Często po ciężkim dniu pracy nie mamy już czasu ani ochoty, by udać się na siłownię czy do klubu fitness. Na szczęście o kondycję, figurę i o zdrowie można dbać w domowym zaciszu.

Wybór sprzętów do ćwiczeń we własnym domu jest dość szeroki. Rowerki treningowe, steppery, ławeczki do ćwiczeń, bieżnie, orbitreki, atlasy do ćwiczeń, hantle, sztangi – wybór sprzętu do ćwiczeń w dużym stopniu zależy od tego, czy pragniemy schudnąć czy wyrzeźbić masę mięśniową.

Jednym ze sprzętów często wybieranych do domu jest atlas do ćwiczeń. To urządzenie, na którym mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Atlasy do ćwiczeń to urządzenia wielofunkcyjne, zazwyczaj wyposażone są w elementy, dzięki którym można pracować prawie nad wszystkimi partiami ciała – nad klatką piersiową, mięśniami brzucha, barkami, bicepsami, tricepsami, mięśniami grzbietu, pośladkami. Decydując się na atlas do ćwiczeń nie trzeba zaopatrywać się w inne przyrządy do ćwiczeń.

Treningi na atlasie są bezpieczne, każde obciążenie na atlasie jest zabezpieczone, dlatego na atlasie bez obaw można ćwiczyć samodzielnie w domu. Na atlasie mogą ćwiczyć zarówno osoby zaawansowane, jak i początkujące. Obciążenie i wysokość fotela można dostosować do potrzeb użytkownika. Wiele modeli atlasów posiada więcej niż jedno stanowisko. Może wtedy ćwiczyć kilka osób jednocześnie. Jest to bardzo dobry sposób na wspólne, aktywne spędzanie czasu z rodziną.

Wprawdzie atlas zajmuje więcej miejsca niż rowerek treningowy czy orbitrek, ale posiadając w domu takie urządzenie można w każdej wolnej chwili zażyć ruchu i cieszyć się dobrą kondycją i ładną sylwetką. Posiadanie takiego sprzętu w domu z pewnością zmotywuje do ćwiczeń, warto pamiętać, by były to ćwiczenia regularne.

Jak ćwiczyć na atlasie?

Ćwiczenia powinny być wykonywane w seriach. W miarę nabierania wprawy należy zwiększać ilość i intensywność ćwiczeń. Nie wolno doprowadzać organizmu do stanu przetrenowania, bardzo ważny jest odpoczynek. Ważne jest też zachowanie właściwej hierarchii ćwiczeń, na początku wykonywać serie z mniejszym obciążeniem, zwiększając obciążenie w kolejnych seriach. Każdy trening powinno się poprzedzić kilkuminutową rozgrzewką, a po zakończeniu treningu wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.

Napisz komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *