Dlaczego warto pić koktajle białkowe?

Koktajle białkowe idealnie nadają się do uzupełnienia składników odżywczych po intensywnym treningu. Przyspieszają odbudowę mięśni oraz regenerację po wysiłku fizycznym, dzięki wysokiej zawartości aminokwasów. Koktajle możemy przyrządzać na bazie produktów mlecznych, owoców, roślin liściastych, a także nasion chia. Koktajle białkowe dostarczają skondensowaną, lekkostrawną i łatwo przyswajalną ilość substancji odżywczych oraz witamin niezbędnych, by nasycić się po treningu, gdy często łapie nas wilczy głód i istnieje pokusa, by zjeść kawałek tortu, przez co cała praca nad zgrabną sylwetką pójdzie na marne. Sprawdź, jak poszczególne składniki działają na organizm.

Z czego przyrządzić koktajle białkowe?

  • z owoców, mleka krowiego, twarogu.

Warto do koktajlu dodać sezonowe owoce, a zimą mrożone, np. maliny, borówki, truskawki, banana. Antyoksydanty zawarte w owocach zmniejszą stres oksydacyjny wywołany treningiem. Przyspieszają regenerację organizmu, zmniejszają też ból mięśni i stawów.

  • z mleka twarogu i nasion chia

Nasiona chia muszą przez około 20 minut pęcznieć w przyrządzonym z mleka i twarogu koktajlu. Te nieocenione nasiona szałwii hiszpańskiej zawierają rekordowe ilości żelaza, wapnia oraz kwasy omega 3. Roślinne źródło kwasów omega 3 redukuje podatność na zanieczyszczenia zawarte w rybach, takie jak rtęć.

  • z bananów, daktyli i jogurtu naturalnego

Banany to owoc zawierający dużo łatwo przyswajalnych węglowodanów. Często towarzyszą sportowcom w trakcie turnieju, ponieważ zwiększają możliwość ponownego podjęcia wysiłku. Uzupełniają też składniki mineralne, takie jak potas, selen i magnez. Niedobory magnezu mogą prowadzić do bolesnych skurczy. Z kolei daktyle to dawka energii i składników odżywczych, które w Krajach Trzeciego Świata pozwalają przetrwać dzień bez żadnego innego posiłku. Wysoka zawartość cukru powoduje uzupełnienie glikogenu w organizmie, co jest kluczowe dla sportowców. Jednocześnie nie podnoszą cukru we krwi.

Do koktajli białkowych warto też dodawać produkty ziarniste, warzywa i zielone rośliny liściaste, a także jarmuż. Aby uzyskać jednolity koktajl z jarmużu niezbędna będzie odpowiednia wyciskarka, najlepiej wolnoobrotowa, ponieważ wtedy warzywa zachowują maksimum wartości odżywczych. Jarmuż to cenne źródło białka, błonnika, soli mineralnych i witamin. Wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Koktajl białkowy najlepiej wypić tuż po przygotowaniu, kiedy zachowuje najwięcej składników odżywczych. Wysiłek fizyczny pozwala pozbyć się toksyn z organizmu i odstresować.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *